Camperreis Zuid en Midden Noorwegen 2019

Donderdag 8 augustus 2019 - Jotunheimen

30.518 – 30.679 = 161 km

Vang

Het is vandaag 8 augustus. Vandaag precies 25 jaar geleden hebben wij in Turkije ‘verkering’ gekregen. Het is dus voor ons een bijzondere dag.

We doen het weer eens rustig aan vandaag. Lekker douchen, ontbijtje buiten, daarna nog koffie met een zelfgemaakt gebakje van eierkoek, met slagroom en zwarte bessen. Voordat we Lom uitrijden hebben we toch ook nog maar even een rondje om de staafkerk gemaakt, want als je in Lom bent moet je daar toch even naar toe. We rijden naar de Jotunheimvegen en nemen route 51. Het is een prachtige route door bossen en het ruige landschap. Jammer genoeg regent het, maar we mogen niet klagen, want elke keer wanneer we uit de auto stappen is het droog. We besluiten om niet de tolweg te nemen. Twee jaar geleden hebben we er mooie foto’s gemaakt met een helderblauwe lucht spiegelend in het gladde water, zo mooi zullen de foto’s nu niet worden. We komen langs een restaurant en besluiten om daar te gaan koffiedrinken. We nemen er ook wat lekkers bij, het is tenslotte feest. We hervatten de reis en rijden naar een camping in Vang. Deze hadden we al van te voren bekeken, voor wanneer we niet in de wildernis zouden kamperen. We kunnen nog even onder het scherm in de zon zitten.