Camperreis Zuid en Midden Noorwegen 2019

Woensdag 7 augustus 2019 - Over de Sognefjellet

30.458 – 30.518 = 60 km

Lom

Vanochtend werden we rond acht uur wakker. Vannacht zijn we regelmatig wakker geweest, want het is toch wel spannend om te overnachten in de wildernis, zonder bereik op de telefoon. We doen het rustig aan en nemen een douche in de camper. We genieten van de schapen die om ons heen lopen te eten van de struikjes op de hoogvlakte. De belletjes om hun nek klingelen bij elke stap die zij zetten. Het weer lijkt weer mee te vallen. De ochtend begon met wat nevel, maar deze trok gauw op en af en toe brak de zon al door. We zijn rond elven vertrokken. De vorige keer dat we hier over deze hoogvlakte reden was twee jaar geleden. Het sneeuwde toen en het was erg koud. Er lag nog veel sneeuw op de bergen en er werd zelfs nog gelanglauft. Dat zat er vandaag niet in. De wereld bestond uit vele kleuren groen met op de hoogste bergtoppen nog wat sneeuw. Wij besloten om een korte wandeling te gaan maken. Een gemarkeerd pad leidde ons door het prachtige landschap met vele rotsen, beekjes en meertjes en drassige velden. Soms was het pad moeilijk te vinden, maar bleek dat over keien door het beekje naar de overkant te gaan. Het was soms een lastige klus om over de wiebelige keien naar de overkant te komen. Na de wandeling hebben we verderop op de route genoten van een cracker met zalm in de zon. Om later op de route wederom te pauzeren op onze stoeltjes langs de rivier. We hebben daar lekker van de zon genoten. In Lom hebben we onze camper verzorgd en besloten om een camping te nemen. We kunnen dan de elektrische apparaten ook allemaal weer van stroom voorzien. ’s Avonds regent het na de hele dag toch zonnig weer te hebben gehad.