Camperreis Zuid en Midden Noorwegen 2019

Donderdag 1 augustus 2019 - Stord

29.770 – 29.995 = 225 km

Stord

Het douchen is Laura gisteren goed bevallen, dus wederom poedelt zij weer in de camper. Robert doet het vandaag iets eenvoudiger. Vanavond zullen we een camping opzoeken om ons weer uitgebreider te reinigen. De afwas van gisteravond stond er nog, want we waren na het eten meteen vertrokken voor de wandeling, dus die moest eerst ook nog gedaan worden. We vertrekken om kwart over negen, mooi op tijd. Onderweg hebben we in de grote plaatsen (Egersund, Bryne en Stavanger) meerdere garagebedrijven bezocht om het kapotte lampje aan te schaffen. Helaas overal nul op request. Uiteindelijk als laatste een motordealer die wel het lampje had alleen die had net weer een andere aansluiting. We besluiten niet verder meer te zoeken en onze reis te vervolgen. Onderweg hebben we onze geplande route wat gewijzigd en de E39 gevolgd richting Bergen. Het weer verbetert ieder uur en we zien later op de dag regelmatig de zon. Met de tank vol met diesel, voldoende water en een doosje aardbeien gaan we verder. We komen op het eiland Stord aan door eerst een veerboot en dan meerdere tunnels te hebben genomen. De tunnels gaan onder de fjord door, maar ook onder eilanden in de fjord. We rijden daar op een diepte 233 meter onder het zeeniveau. Op Stord zoeken we een camping. De eerste bevalt ons niet, dus maar de volgende. Deze camping staat in de NKC-app vermeld. De eigenaar schijnt een man met gebruiksaanwijzing te zijn. Dat klopt, maar we weten dat op voorhand en hij is goedlachs. Geen probleem dus. We kiezen een plekje met uitzicht op de fjord. ’s Avonds zetten we de barbecue aan en genieten van malse spareribs. Het is tijd om op bed te gaan. Morgen eerst nog een rit naar Bergen.