Camperreis Zuid en Midden Noorwegen 2019

Maandag 29 juli 2019 - Overtocht naar Noorwegen

29.327 – 29.433 = 106 km

Risor

Om 6 uur ging de wekker, we hadden exact drie kwartier om te douchen en te vertrekken. We kozen voor de familiedouche, want die was nog vrij. Onder de douche zei Laura dat ze vandaag jarig was. Helemaal vergeten!! Wat stom dat ik dat vergeten was. Dit werd de hele dag nog regelmatig onder de aandacht gebracht. In de rij voor het loket van de Fjordline kwamen we tot de ontdekking dat we niet de juiste maten hadden opgegeven bij de boeking. Onze camper was hoger en langer! Toen de medewerkers ook nog gingen meten met stokken, dachten we dat we de klos waren. Gelukkig beperkte de controle zich tot de kleine busjes en sloegen ze onze rij over. Tijdens de overtocht scheen de zon gelukkig de hele tijd. We mochten als derde camper aan boord en dus konden we in alle rust een mooi plekje aan dek uitzoeken. Halverwege de reis die 4,5 uur duurde zijn we op het dek gaan liggen. Robert ontkwam er niet aan om even lekker te slapen.

In Langesund aangekomen konden we pas als een van de laatsten van boord. We stonden namelijk in een doodlopende gang geparkeerd en moesten eerst achteruit rijden om vervolgens weg te kunnen rijden. Hierdoor moesten we dus eerst wachten totdat daar ruimte voor kwam en dus het hele schip bijna leeg was. Aan wal kozen we een weg richting het westen. Het was daar nog mooi weer. Onderweg besloten we om naar Risor te gaan. Daar is een camperplaats vlakbij de haven en het centrum van het stadje. Dit havenplaatsje is bekend om zijn houten witte huizen. Op de camperplaats waren nog maar drie plekken vrij, mazzel dus. Het was lekker zonnig met een temperatuur van 26 graden. We hebben een wandeling door het centrum en naar de haven gemaakt. Het was er gezellig druk. We hebben er een heerlijk ijsje gekocht, er was tenslotte iets te vieren. Op de terugweg naar de camper zijn we langs de supermarkt gegaan om het avondeten te kopen. Bij de camper hebben we snel de stoelen gepakt en nog lekker genoten van de zon. Het zat er zo lekker dat Laura pas om half acht met het bereiden van het avondeten is begonnen.