Camperreis Zuid en Midden Noorwegen 2019

Zondag 28 juli 2019 - Naar het noorden van Denemarken

29.000 – 29.327 = 327 km

Sindal

We werden vanmorgen met een ochtendzonnetje wakker. Uitslapen was gelukt: 8.30 uur. Na een ontbijtje buiten voor de camper, hebben we besloten om nog even een kopje koffie te drinken en wat langer van de zon te genieten. De wind was nog steeds sterk, maar achter de camper was het goed toeven. Na de koffie alles weer ingepakt en onder begeleiding van de boer verlieten we de camperplaats. Op naar Sindal, een relatief kort ritje. Onderweg hebben we overwogen om nog een bezoekje te brengen aan de IKEA om nog wat ontbrekende zaken te kopen. Echter op verzoek van Robert - hij wou de Formule 1 zien – hebben we in goed overleg besloten om toch door te rijden. De rit naar het Noorden bracht ons steeds beter weer. Bij aankomst, ca. 14.00 uur, op de gereserveerde camping, bleek de eigenaar afwezig te zijn en om 15.00 uur terug te komen. Dat was even pech. We hebben de klapstoelen buiten gezet en zijn heerlijk in de zon gaan zitten. Laura heeft cup-a-soup klaargemaakt met een krentenbol. Zo hadden we ook weer onze lunch genuttigd.

Vlak voor 15 uur kwam de eigenaar en na 5 minuten hadden we een plaatsje toegewezen gekregen. Precies naar het plekje wat we twee jaar terug ook hadden. De auto stond vlug op zijn plaats en vlak voor de start zaten we voor de camper klaar voor de race. Het werd een enerverende race, waarbij Laura zelfs niet in slaap was gevallen. Een regenrace waar Max Verstappen overtuigend won, beide Mercedessen vielen uit: het kon niet mooier. Toch betrok bij ons ook de lucht en vlak na de finish moesten we ons haasten om alles nog droog binnen te krijgen. Even later was de onweersbui voorbij en binnen enkele minuten zaten we weer buiten. Daarna begon de laatste rit van de Tour de France, die we weer binnen moesten kijken, want het begon weer te onweren.

Laura heeft lekker wat gelezen op bed en Robert keek TV. Het weer bleef onstabiel en er kwamen diverse onweersbuien met kortdurende regenval. Morgen gaan we vroeg op, omdat we de boot naar Noorwegen moeten nemen. De eigenaar van de camping zal om 6.45 voor ons in zijn kantoortje komen om af te rekenen.